Drukāt

 Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji iepazīstināja ar Transporta attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam un “Fit for 55” pakotnes iespējamo ietekme uz  Latvijas transporta sektora attīstību. Eiropas Zaļā kursa mērķis ir līdz 2050. gadam samazināt transporta nozares siltumnīcefekta gāzu emisijas par 90%. un Eiropas Komisija ir pieņēmusi priekšlikumu pakotni, kuras mērķis ir nodrošināt saskaņotu un līdzsvarotu satvaru ES klimata mērķu sasniegšanai, paredzot pasākumus klimata, enerģētikas, transporta, lauksaimniecības, mežsaimniecības un nodokļu jomā, lai Eiropas Savienība būtu gatava līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas par vismaz 55 % salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni.

Uzklausot ministriju pārstāvju sniegto informāciju komisijas deputāti, secināja, ka ir daudz pasākumi vairākās jomās, kurās varētu panākt zaļā kursa izvirzītos mērķus, bet nav skaidrs, kādi tieši pasākumi tiks īstenoti, cik tie izmaksās un ko ar tiem sasniegs.

 Ilgtspējīgas attīstības komisijas priekšsēdētājs V. Dombrovskis uzsvēra, ka Latvija ir uzņēmusies konkrētas saistības, tāpēc runāt vispārīgi vairs nevaram atļauties. Ir konkrēti mērķi, tāpēc no katras ministrijas sagaidu konkrētus aprēķinus - ko plānots darīt, kāds ir sasniedzamais rezultāts, cik tas maksās un kāds ir finansējuma avots.

 Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisija no ministrijām sagaida konkrētus aprēķinus par Eiropas zaļā kursa mērķu sasniegšanu un vairs nepieņems vispārīgas prezentācijas.

 V.Dombrovskis piebilda, ka pagaidām Ilgtspējīgas attīstības komisija uz vairākiem mēnešiem neskatīs ministriju plānotos pasākumus zaļā kursa mērķu sasniegšanai, taču pēc tam atkal aicinās ministrijas ar konkrētiem aprēķiniem.